الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

چمن مصنوعی نرم

بسیاری از ما بارها کلمه چمن مصنوعی نرم را شنیده ایم و یا اینکه در باشگاه های ورزشی آن را دیده ایم ولی در مورد این که چه ویژگی هایی دارد و کاربرد آن چیست اطلاعی نداریم. چمن مصنوعی تغییری اساسی در صنعت و تزیین محیط بوجود آورده است. کاربرد چمن مصنوعی در محیط های ورزشی باعث آن شده است که نظر بسیاری از فعالان ورزشی نسبت به این نوع دیزاین جلب شود. با ما همراه باشید تا در مورد چمن مصنوعی نرم، کاربردهای آن، علت استفاده آن و … توضیح دهیم.

چمن مصنوعی نرم خرید چمن مصنوعی از کارخانهچمن مصنوعی نرم چیست؟

چمن مصنوعی نرم همانطور که از اسمش پیداست، به چمنی گفته می شود که شبیه به چمن های طبیعی است  ولی نرم تر از آن می باشد و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چمن مصنوعی نرم، در مکان هایی که چمن طبیعی امکان رشد نداشته باشد، به کار برده می شود. امروزه، زیرساخت هایی برای محوطه ها و فضاهای باز صورت گرفته است تا با استفاده از این نوع چمن، علاوه بر زیبایی هایی که در محیط به وجود می آورد، جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی باشد. این چمن ها به نوعی مانند موکت هستند و به همین دلیل، موکت چمن مصنوعی نیز گفته می شود. برای تولید آن باید از نخ های پلی پرواتیلنی و پلی پروپیلنی استفاده کرد.

علت استفاده از چمن مصنوعی نرم

یکی از علت های استفاده از این نوع کفپوش ها این است که معمولا نیاز به آبیاری ندارند و با توجه به خشکسالی های اخیر و لزوم صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از این کفپوش ها  ضرورت دارند. این کفپوش ها در مناطقی که آب و هوایی گرم و خشک دارند، به دلیل عدم رویش چمن طبیعی مقرون به صرفه هستند. یکی دیگر از دلایل استفاده از این کفپوش ها این است که، این چمن ها شباهت زیادی به چمن طبیعی دارند به همین خاطر بیشتر مردم کفپوش هایی را می خرند؛ که شباهت بیشتری به چمن طبیعی داشته باشد.

چمن مصنوعی نرم چمن مصنوعی موکتیویژگی کیفی چمن مصنوعی نرم

این کفپوش ها؛ در انواع رنگ های مختلف عرضه می شوند و همچنین از هزینه ی کمتری برخوردار هستند. استفاده از این کفپوش ها، باعث صرفه جویی در منابع انسانی و مصرف برق و آب می شوند. این نوع کفپوش ها معمولا از دوام و عمر بیشتری برخوردار هستند و نیازی به کود های شیمیایی ندارند و در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.

پنج مورد از کاربردهای چمن مصنوعی نرم

معمولا این کفپوش های نرم به دلیل تنوعی که دارند، برای محیط های ورزشی و تزئینی استفاده می شوند. در گذشته به باور بسیاری از مردم، چمن مصنوعی نرم برای مکان های ورزشی مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما با گذشت زمان استفاده از این کفپوش ها محدود به محیط های ورزشی نشده است و در محیط های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف – استفاده در محیط های مسکونی: امروزه چمن طبیعی در بسیاری از محیط ها امکان رشد ندارد و به همین خاطر؛ بسیاری از مجتمع های مسکونی برای بهره بردن از فضای سبز دائمی، نسبت به تهیه ی چمن مصنوعی نرم اقدام می کنند. این چمن ها نیاز به رسیدگی دائمی ندارند. البته همراه با این کفپوش ها از آلاچیق و آبنما ها برای تکمیل زیبایی محیط مسکونی، استفاده می شوند.

ب – استفاده در زمین های  ورزشی: زمین های بازی هاکی، فوتبال، گلف، لاکراس، بیس بال از جمله زمین هایی هستند که برای بازی کردن؛ از چمن مصنوعی نرم استفاده می کنند. زیرا در صورت استفاده از چمن مصنوعی نرم مرغوب، احتمال این که بازیکن آسیب ببینند کم است. در هنگام خرید این کفپوش ها برای زمین های ورزشی، باید از کفپوش های مقاوم خریداری کرد تا در اثر ضربه و حرکت بازیکنان این کفپوش ها از بین نروند.

ج – استفاده در محیط های بازی کودکان: شاید تا به حال در بسیاری از پارک ها و مهدکودک ها، این کفپوش ها را دیده باشید. این کفپوش ها محیط امنی را برای  کودکان ایجاد می کنند، و در صورت بروز مشکل این کفپوش ها قابلیت ضربه گیری دارند و از آسیب رسیدن به کودکان جلوگیری می شوند.

د – استفاده در فضاهای گلخانه و بالکن: بسیاری از مردم برای ایجاد محیطی دنج و آرام در قسمت بالکن و یا گلخانه های منزل شان اقدام به ایجاد فضای سبز می کنند. بهترین انتخاب برای ایجاد فضای سبز در منزل، استفاده از این چمن ها است. این کفپوش ها علاوه بر زیبایی محیط؛ با کمترین هزینه، تراس و یا بالکن خانه را دنج می کند.  معمولا برای این نوع فضاها از کفپوش هایی که پرز بلندی دارند و پرتراکم هستند، استفاده می شوند. البته لازم به ذکر است که شما می توانید از فضای پشت بام منزلتان برای زمین گلف استفاده کنید. برای این کار از چمن مصنوعی نرم جهت ایجاد زمین گلف استفاده کنید، علاوه بر لذت بازی، فضای زیبایی را در پشت بام ایجاد می کند.

ه – استفاده در باشگاه ها: امروزه در بسیاری از باشگاه های جهان، می بینیم که برای پوشش محیط باشگاه از این چمن ها استفاده می شوند. این کفپوش های ورزشی با کیفیت هستند و ظاهری بسیار زیبا دارند. استفاده از این نوع کفپوش ها در این باشگاه ها نشان می دهد که صاحبان باشگاه، به فکر سلامتی بازیکنان هستند.

علاوه بر این محیط هایی که گفته شد؛ در بسیاری از حیاط منازل، محیط های اداری، حیاط مدارس، پشت بام کافه ها، تزیین ویلا ها و برای فضاهای سبز شهر و  … از این نوع چمن ها استفاده می شوند.

چمن مصنوعی نرمچمن مصنوعی نرمقیمت چمن مصنوعی نرم

قیمت چمن مصنوعی نرم به جنس الیاف استفاده شده در آن، کمپانی تولید کننده و میزان عمر آن بستگی دارد. برای ساخت چمن های مصنوعی نرم با قیمت پایین، از پوره های لباس استفاده می کنند. این چمن ها بعد از مدتی از هم جدا می شوند. پس اگر چمن مصنوعی نرم، با کیفیت عالی میخواهید باید قیمت بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید. این کفپوش ها از مواد پلیمری هستند و دوام بیشتری دارند و در مقابل بارندگی ها؛ تغییر رنگ نمی دهند. عمر چمن های مصنوعی نرم با توجه به کاربرد و جنس آن متفاوت است. اما بین ۸ الی ۱۱ سال تخمین زده شده است. مثلا در باشگاه ها به دلیل رفت و آمد زیاد، این چمن ها طول عمر کمتری دارند. تنوع چمن مصنوعی، باعث آن شده که با توجه به سلیقه مشتری و نوع کاربردی که دارد از آن برای محیط های مختلف استفاده شود.

نحوه نصب چمن مصنوعی نرم

جهت نصب چمن مصنوعی نرم می بایست زمین را به وسیله بتن یا سیمان همسطح کرد. البته باید توجه داشت که؛ زمین کمی شیب داشته باشد تا صورت بارندگی و یا شستشوی چمن از جمع شدن آب جلوگیری شود. بعد از آن باید بنا بر مساحت محیط چمن مصنوعی نرم را برش داد. باید این برش ها به صورتی باشد که در کنار هم بدون هیچ نقصی قرار بگیرند. اگر چمن از چند برش تشکیل شده باشد؛ باید از نوار چسب مخصوص چمن، استفاده کرد. بعد از انجام آن، باید چسب ها خشک شود و هرگز تا آن زمان به چمن دست نزنید. هنگامی که برش ها به هم متصل شدند، چمن را به زمین بچسبانید.

چمن مصنوعی نرممقایسه چمن سخت و چمن مصنوعی نرم

امروزه در بیشتر محیط ها؛ شاهد استفاده از چمن مصنوعی نرم هستیم. این چمن ها معمولا نسبت به چمن های طبیعی هزینه ی نگهداری ندارند، بدین صورت که علاوه بر کاهش مصرف منابع انرژی؛ از نیروی انسانی کمتری نیز استفاده می شود. در نگهداری چمن های سخت علاوه بر مصرف بی رویه منابع انرژی، منابع انسانی بیشتری نیز برای مراقبت از آن صرف می شود.

چمن های سخت به دلیل آن که مورد استفاده ی زیاد قرار می گیرند، نیاز به ترمیم دارند. اما چمن های مصنوعی نرم نیاز به ترمیم و اصلاح ندارند. همچنین اگر بر روی چمن های مصنوعی نرم بارندگی شود، هیچ اتفاقی برای افراد( بازیکنان، کودکان و..) نمی افتد ولی در هنگام بارندگی و یا آبیاری چمن های سخت، احتمال این که اتفاق ناگواری رخ دهد، زیاد است.

چمن های مصنوعی نرم، حالت نرمی خود را در برابر عوامل طبیعی( باران، تگرگ، باد و …) از دست نمی دهند. اما چمن های سخت این ویژگی را نداشته و چه بسا تا مرحله ی خراب شدن چمن پیش می روند.

معمولا چمن مصنوعی نرم ایمنی را برای افراد تضمین می کند اما کفپوش سخت چنین ویژگی را ندارد.

تنوع چمن مصنوعی نرم

به دلیل وجود تنوع در چمن های مصنوعی نرم، کاربردهای آن نیز متفاوت است. مثلا برای محیط های پشت بام، بالکن، تراس، محیط های اداری، مجتمع های تجاری، فضای ویلا ها و تالار ها، فضای دور استخر، از کفپوش های تزئینی استفاده می شود، زیرا بیشتر برای ایجاد محیطی دنج و قشنگ این نوع کفپوش کاربرد دارد. این نوع چمن در سه نوع مختلف بهاره، پاییزه، تک بافت، دو بافت عرضه می شوند. نوع دو بافت آن علاوه بر الیاف اصلی از الیاف کمکی نیز برخوردار است. اما در محیط هایی از جمله باشگاهها و ورزشگاه ها، مدارس و پارک ها و فضای سبز شهری از چمن های مصنوعی ورزشی استفاده  می شود.