الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

تاریخچه چمن مصنوعی

تاریخچه چمن مصنوعی قدمتی طولانی دارد. جرقه تولید چمن مصنوعی با فکر جایگزینی چمن زمین فوتبال زده شد. که به سال ۱۹۵۸ میلادی در کشور آمریکا دلالت دارد. در آن زمان بازی های فوتبال در زمین های چمن طبیعی اجرا می شد و هر کشور که دارای آب و هوایی مساعد برای رشد چمن بود دارای تب فوتبالی بیشتری نیز بود. اما همان کشورهای خوش آب و هوا به چمن های طبیعی قانع نشدند و استارت تولید چمن مصنوعی موکتی را زدند.

تاریخچه چمن مصنوعیتجربه ابتدایی در تاریخچه چمن مصنوعی

در ابتدای شکل گیری اختراع ، چمن مصنوعی توسط الیاف تو در توی ساخته شد بدون استفاده از هر نوع ماده پر کنند. کم کم متوجه شدند که چمن مصنوعی پس از اعمال فشار و یا استحکاک همانند چمن طبیعی به حالت اولیه خود باز نمی گردد. پس این نیاز باعث شد تا در نسل دوم تاریخچه چمن مصنوعی از ماسه های فراوری شده استفاده شود. چندین سال بعد متوجه شدند که برای پر کردن منافذ چمن مصنوعی باید از پرکننده هایی استفاده شود که زبری و ضمختی ماسه را نداشته باشد. مسلما ماسه غربالی نیز نمی توانست این مشکل را رفع کند. دست آخر به این نتیجه رسیدند که گرانول میتواند جایگزین برحق هر نوع ماسه باشد. مزایای بالای گرانول که بعد از استفاده در چمن مصنوعی کم کم کشف شد به حدی قابل توجه بود که تا هم اکنون نیز برای پر کردن لابه لای چمن مصنوعی از کفپوش گرانولی  استفاده می شود.

فوتبال و تاریخچه چمن مصنوعی

اگر چه تاریخچه چمن مصنوعی با بازی فوتبال گره خورده اما دیگر فدراسیون های ورزشی نیز بیکار ننشستند. با شناخت مزیت های چمن مصنوعی و آمادگی دائمی آن مخصوصا برای مسابقات به استفاده از آن مجاب شدند. دومین ورزشی که به سمت چمن مصنوعی جهید فوتبال آمریکایی بود. زمینی که از نظر ظاهر بسیار شبیه به زمین فوتبال است. بیسبال ، راگبی و دیگر ورزش های چمن محور نیز کم کم به زمین های چمن مصنوعی علاقمند شدند. این گرایشات پای به پای آمریکا در کشورهای اروپایی نیز رواج پیدا کرد. کشورهای خشک و نیمه خشک نیز دلیلی برای استفاده از چمن طبیعی و مصائب نگهداری آن پیدا نکردند. در اواخر دهه ۸۰ تقاضا برای چمن مصنوعی بسیار بیشتر از چمن طبیعی رسید. هم اکنون کمتر کشوری زمین های ورزشی خود را که با هدفی جدی و حرفه ای ساخته می شوند را چمن مصنوعی می کند.

الوندپوشکشورهای ثبت شده در تاریخچه چمن مصنوعی

تاریخچه چمن مصنوعی و کشور پیشتاز در تولید چمن مصنوعی فقط مربوط به آمریکا نیست. چون اکثر کشور ها با مهندسی معکوس اقدام به تولید کردند. از جمله این کشور ها می توان به آلمان ، کانادا ، چین و… اشاره کرد. البته نا گفته نماند که چین همانند دیگر تولیدات خود توانست تولید چمن مصنوعی را با قیمتی نازلتر عرضه کند. و هم اکنون بیشترین سهم فروش را در بین دیگر تولید کنندگان داراست. البته نباید کیفیت چمن مصنوعی را نادیده گرفت.