الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

نحوه نصب پارکت چوبی

شاید برای شما جالب باشد که پارکت چوبی را چگونه نصب می‌کنند در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه نصب پارکت چوبی و روش‌های آن آشنا کنیم.

نحوه نصب پارکت چوبیمراحل و نحوه نصب پارکت چوبی

نحوه نصب پارکت چوبی بلحاظ دوام و طول عمر بسیار حائز اهمیت است. پارکت باید مرحله به مرحله و کاملا تمیز و دقیق نصب شود. پارکت چوبی از مجموعه مربع‌های کوچکی چوبی تشکیل می‌شود که با در کنار هم قرار گرفتن این مربع‌ها طرح‌های جذاب و منظمی به خود می‌گیرند.

در گذشته با استفاده از قیر قطعات پارکت‌های چوبی را بر روی کف ساختمان نصب می‌کردند؛ اما اکنون از چسب سرد برای نصب پارکت استفاده می‌کنند که این چسب مزایای دارد. برای مثال نصب پارکت سریع ‌تر و تمیزتر از قبل انجام می‌گیرد و به لحاظ اقتصادی نسبت به قیر مقرون به صرفه است.

برای این‌که طرح پارکت را به خوبی نمایان کنید باید آن را کامل دقیق و تمیز نصب کنید؛ نحوه نصب پارکت چوبی بهتر است از متخصصان نصب پارکت چوبی کمک بگیرید. با انجام درست نصب پارکت دکوراسیون منزل خود را با طرح‌های زیبای پارکت چوبی شیک‌تر از قبل کنید. در ادامه مراحل نصب پارکت چوبی را برای شما شرح خواهیم داد.

آماده سازی کف اتاق قبل از نصب پارکت چوبی

برخی از کفپوش‌ها نیاز دارند که قبل از نصب حتما فضای مورد نظر را آماده کنید. نحوه نصب پارکت چوبی نیز اینچنین است که نیاز دارد قبل از نصب کف را از هر گونه مواد زائد پاک کنید. در مرحله اول باید کف اتاق را از هرگونه گرد و غبار، رنگ، چسب پاک کنید. آن را کاملا جارو کرده و بشورید بعد منتظر بمانید تا کامل خشک شود.

کف برخی مکان‌ها دارای ناهمواریست که قبل از نصب پارکت چوبی باید این پستی و بلندی کف را از بین ببرید تا کف اتاق کامل صاف و هموار شود. برای مسطح کردن سطح اتاق بهتر است که با استفاده از گچ و سیمان آن را هموار کنید به گونه‌ای که پارکت کاملا به زمین بچسبد و هیچ نقطه ای از کف با کفپوش فاصله نداشته باشد.

زیرسازی قبل از نصب پارکت چوبی

بعداز این‌که مرحله آماده سازی را کامل انجام شد مرحله دوم یعنی زیرسازی را پیاده می‌کنند که برای زیرسازی پارکت می‌توان از فوم معمولی، فوم سایلنت و نایلون استفاده کنید؛ اما بیشتر فوم سایلنت دو میلی را بهترین گزینه برای زیرسازی پارکت می‌دانند. که البته گاهی این مرحله زیرسازی را در بیشتر موقع حذف کرده و نحوه نصب پارکت چوبی به گونه ای است که  پارکت را بدون این زیرسازی نصب می‌کنند.

فوم سایلنت: این فوم به دلیل این‌که عایق صوت و حرارت می‌باشد استفاده می‌کنند. در نتیجه صداهای که هنگام راه رفتن بر روی پارکت ایجاد می‌شود را حذف می‌کند و از تکان خوردن و لق شدن پارکت جلوگیری می‌کند. فوم رول سایلنت را به گونه‌ای بر روی زمین پهن کنید که تمام کف اتاق را بپوشاند و هیج نقطه‌ای بدون فوم نباشد.

نصب پارکت چوبی

مربع‌های کوچک پارکت را بر روی زمین بچیند ولی آن‌ها را به فوم سایلنت نچسبانید بعد از چیدن پارکت‌ها یکی یکی تکه‌های پازل را دربیاورید و به پشت آن‌ها چسب سرد بزنید و دوباره بر جای خود بگذارید. اگر قسمتی از اتاق نیاز به مربع کوچکتری داشت یکی از قطعه‌های پارکت را با اره برقی به اندازه‌ای که نیاز دارید برش بزنید.

و در آخر با غلطک نرمی روی سطح پارکت طی کنید تا پازل‌های پارکت کاملا به زمین به چسبند. به این نکته توجه داشته باشید که تا چسب پارکت کاملاخشک نشده بر روی آن رفت و آمد نکنید زیرا باعث می‌شود قطعات پارکت تکان بخورند و نظم آن‌ها بهم بریزد. در نتیجه طرح پارکت به زیبای که باید نشان داده شود؛ نیست.