الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

نحوه نگهداری کفپوش گرانولی

نحوه نگهداری کفپوش گرانولی شناختی است بسیار مهم که باعث می گردد تا کفپوش های گرانولی طول عمر بیشتری داشته باشند و زیبایی اولیه خود را از دست ندهند. چندین مورد ساده در حفظ و نگهداری کفپوش بسیار مهم است. از این رو بر آن شدیم تا این موارد را با شما به اشتراک بگذاریم. با آموزش نحوه نگهداری کفپوش گرانولی با ما همراه باشید.

نحوه نگهداری کفپوش گرانولی
نحوه نگهداری کفپوش گرانولی

تاثیر رطوبت در نحوه نگهداری کفپوش گرانولی 

رطوبت ماندگار بر روی کفپوش گرانولی و یا لابه لای آن و یا حتی مابین کف زیرین کفپوش و زمین باید برطرف گردد. البته رطوبت های سطحی و کوتاه مدت نمی تواند لطمه ای بر کفپوش گرانولی وارد کند اما بهتر است به محض دیدن رطوبت با دستمال خشک سطح کفپوش را پاک کنیم و البته اطمینان حاصل شود که رطوبت به لایه های زیرین کفپوش نفوذ نکرده باشد. رطوبت ماندگار باعث می شود که به مرور زمان لبه های کفپوش تغیر شکل دهد.

تاثیر خاک در نحوه نگهداری کفپوش گرانولی

مسلما نظافت و بهداشت محیط امری مستمر و دوره ای است. از این رو در نحوه نگهداری کفپوش گرانولی نیز باید نظافت را رعایت کرد. بهتر آن است که اگر کفپوش در محیطی نصب شده است که عوامل گرد و خاک زا در آن محل وجود دارد روزانه به نظافت و یا گردگیری کفپوش پرداخته شود. و اگر امکان نظافت روزانه وجود ندارد به صورت هفتگی و جدی تر نظافت انجام شود. بهتر آن است که در ورودی محوطه مورد نظر پا دری قرار گیرد. وجود گرد و خاک مداوم کیفیت رنگ کفپوش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تاثیر مواد شیمیایی در نحوه نگهداری کفپوش گرانولی

تاثیر مواد شیمیایی را نیز در نحوه نگهداری کفپوش گرانولی نمی توان نادیده گرفت. مخصوصا مواد خورنده و اسیدی که بحض رویت باید سریعا در جهتپ پاک کردن آن کوشید. بهتر آن است در صورتپ ریختن اسید و یا موارد خورنده مشابه با دستمال نمناک همان قسمت کفپوش را پاک کرد. سپس با دستمال نمناک تمیز دیگر پس مانده ها را تمیز کرد. به هیچ عنوان نباید همانند پاک کردن آب ؛ با اسید رفتار کرد و حدالمقدور باعث کشیدگی اسید به قسمت های سالم کفپوش شد.

همانطور که میدانید واکنش شیمیایی اسید بسیار مقاوم است و صدمات جدی بر کفپوش وارد خواهد کرد. تاثیر اسید بر روی کفپوش باعث کنده شدن لایه رویی کفپوش می گردد.

نحوه شستشو و نحوه نگهداری کفپوش گرانولی

علاوه بر نحوه نگهداری کفپوش گرانولی به صورت دوره ای می توان هر شش ماه یکبار و یا سالیانه کفپوش ها را شست. برای این منظور کفپوش ها باید از جای خود خارج شوند. بهتر است با موارد شوینده مناسب و دستمال ترجیحا کتان بی رنگ به همرا آب شستشو را انجام دهیم. شستشو در مکانی مسقف و بدور از نور آفتاب انجام گیرد. و بعد از شستشو کفپوش ها را زیر نور افتاب قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]