الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی جزو سوالاتی است که عموم خریداران و متقاضیان این نوع کفپوش ها قبل از نصب همواره سوال می کنند. قبل از شروع مبحث مزایا و معایب کفپوش اپوکسی باید درباره مقدمه ای گفت که اساس کار اجرا و نگهداری کفپوش های اپوکسی است. برای شناخت نحوه اجرای صحیح و نحوه نگهداری کفپوش اپوکسی با ما همراه باشید

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی
مزایا و معایب کفپوش اپوکسی بر حسب کاربرد

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را می توان برحسب کاربرد هر یک سنجید. در واقع هر نوع کفپوش با توجه به ویژگی های خود برای کاربردی خاص در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال کفپوش گرانولی به خاطر خاصیت الاستیتگی و ارتعاجی خود مناسب باشگاه های بدنسازی ، ایروبیک ، مهدی کودک و موارد مشابه است در صورتی که کفپوش اپوکسی به هیچ عنوان برای اینگونه مصارف توصیه نمی شود. و می توان کاربردی ترین مصارف کفپوش اپوکسی را در آزمایشگاه ها و شرکت های تولیدی دارو و لوازم بهداشتی و یا منازل مسکونی و تالارها و اماکن مشابه دانست. در صورتی که کفپوش گرانولی به هیچ عنوان نمی تواند نیازهایی که از کفپوش اپوکسی داریم را پوشش دهد. خلاصه مطلب اینکه قبل از رسیدن به مزایا و معایب کفپوش اپوکسی نحوه کاربرد اهمیت بیشتری دارد.

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی : کفپوش یکپارچه

شاید غیر قابل ارتجاع بودن و الاستیدگی حدود صفر درصد کفپوش اپوکسی به ظاهر یک عیب محسوب شود اما به هیچ عنوان نمی توان چنین قضاوت سطحی و ناعادلانه را مبنای انتخاب قرار داد. گرچه کفپوش های اپوکسی به هیچ عنوان حالت فنری از خود نشان نمی دهند و سطحی خشک و شکننده دارند. این ویژگی ذاتی کفپوش اپوکسی است و مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را باید در مقیاسی دیگر جستجو کرد. می توان برتری کفپوش اپوکسی را به خاصیت ایزولاسیون آن نسبت داد. به علت سطح گسترده و یکپارچه این نوع کفپوش که حتی می توان اجرا کف و دیوار را همزمان انجام داده و محیطی یکپارچه را ایجاد کرد. از این رو حاشیه و یا مرزی مابین نداشته و جای نفوذ هیچ نوع میکروب و آلاینده نیست. این قابلیت که بنام آنتی باکتریال شناخته می شود فقط یکی از بزرگترین قابلیت های این نوع کفپوش است.

تماس با الوندپوش

الوندپوشمزایا و معایب کفپوش اپوکسی کفپوش ثابت

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی فقط به همینجا ختم نمی شود. همانطور که یکپارچگی کفپوش اپوکسی یک مزیت این نوع محصول معرفی شد شکنندگی و ثابت بودن آن در محل می تواند در نقطه مقابل قرار گیرد. به طوری که اگر محلی را با کفپوش اپوکسی احداث کنیم دیگر امکان جابجایی وجود ندارد چون در ابتدا به صورت مایع بوده و بعد از گذشت زمان مورد نیاز تبدیل به ماده جامد و کاملا سفت می گردد. و همچنین امکان ترمیم نقطه ای نیز وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهیم دوام زیادی نخواهد داشت و به مرور زمان نقطه مورد نظر هماهنگی خود را با بخش های کهنه تر از دست خواهد داد. البته لازم به ذکر است که دوام کفپوش اپوکسی بسیار بالا بوده و به این آسانی فرسوده نخواهد شد.