الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

چمن مصنوعی نواری چیست؟

چمن مصنوعی نواری چیست؟ قبل از جواب دادن به این سوال، باید اطلاعات مختصری در مورد چمن ها و کاربرد های آن به شما بدهیم. چمن ها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند. چمن های طبیعی در استادیوم های فوتبال، بیسبال و چند ورزش دیگر استفاده می شود. این نوع از چمن نیاز به نگهداری مناسب دارد که روش های نگهداری از این چمن، هزینه هایی را هم به همراه دارد. چمن های طبیعی را می توان در پارک ها و فضای سبز شهر ها هم دید، که در این دو مکان هم می توان فهمید که چمن های طبیعی نیاز به آبیاری منظم و نگهداری دارند. خب از موضوع اصلی زیاد دور نشویم؛ در بند های بعدی درباره کاربرد چمن مصنوعی نواری و مسائل مربوط به چمن مصنوعی، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چمن مصنوعی نواریکاربرد چمن مصنوعی نواری

چمن مصنوعی نواری چیست؟ یک نوع کفپوش است که روی آن را با چمن های غیر طبیعی پوشانده اند که معمولا هم طول این چمن ها زیاد بلند نیست. چمن های مصنوعی ما از الیاف مصنوعی و معمولا با جنس پلاستیک تولید می شوند. چمن های مصنوعی در این زمینه به سه دسته تقسیم می شوند، چمن های مصنوعی با جنس نایلون، پلی اتیلن و پلی پروپیلن. چمن های مصنوعی در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که از جالب ترین آن می توان به آکواریوم ها و استخر ها اشاره کرد. از این نوع چمن در ورزشگاه های کوچک، سالن های ورزشی، زمین های بازی و محوطه های ساختمان ها استفاده می کنند.

از دیگر کاربرد چمن مصنوعی نواری می توان به استفاده آن در مدارس اشاره کرد، که در این صورت دانش آموزان می توانند به جای آسفالت بر روی چمن مصنوعی مشغول به ورزش شوند. چمن مصنوعی را می توان حتی بر روی خاک هم استفاده کرد. البته نصب آن بر روی سطح های نرم مثل خاک کمی متفاوت می باشد.

دو نوع مختلف از کاربرد چمن مصنوعی نواری وجود دارد. نوع اول تزئینی، این مدل معمولا در حیاط خانه ها، باغ ها و فضاهای سبز مصنوعی استفاده می شود. این چمن برای زیبایی محل مورد نظر استفاده می شود و برای انتخاب چمن مصنوعی مناسب، شما باید فاکتور زیبایی را هم در نظر بگیرید. نوع دوم هم ورزشی است که طبق گفته های قبلی، این نوع از کاربرد چمن مصنوعی نواری، در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

چمن مصنوعی نواریچمن مصنوعی نواریچمن مصنوعی نواریورزشگاه با چمن مصنوعی

اندازه استاندارد چمن مصنوعی نواری

اندازه استاندارد چمن مصنوعی نواری چقدر است؟ برای این سوال چندین جواب وجود دارد. همان طور که در بند قبل متوجه شدید، یک کاربرد چمن مصنوعی نواری استفاده آن در ورزشگاه ها بود. اندازه استاندارد چمن مصنوعی نواری در ورزشگاه های فوتبال، ۱۰۰ متر طول و ۶۰ الی ۷۰ متر عرض می باشد. که این اندازه استاندارد توسط فیفا تعیین شده است. اما اگر شما چمن مصنوعی نواری را برای خانه یا محل کار خود می خرید باید متراژ مکان را دقیق اندازه گیری کنید و در هنگام خرید طبق این اندازه گیری خرید خود را انجام دهید.

اندازه استاندارد چمن مصنوعی نواری فقط طول و عرض نیست بلکه ارتفاع هم مهم است. سه اندازه مختلف در زمینه ارتفاع چمن مصنوعی داریم. ارتفاع بالا، ارتفاع متوسط و ارتفاع کوچک. اندازه اول نه تنها ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه دارد بلکه مقاومت و استقامت بیشتری را هم دارا است. این نوع از چمن های مصنوعی بیشتر در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند مانند زمین های فوتبال، محوطه بازی کودکان، حیاط و پشت بام ساختمان ها و…. این چمن دارای ارتفاعی به طول بیشتر از ۳۵ میلی متر هستند.

نوع دوم  از انواع چمن های مصنوعی ارتفاع متوسط نام دارد. یک نوع از کاربرد چمن مصنوعی نواری، تزیینی نام داشت. برای استفاده از چمن به عنوان تزئینی، بهترین پیشنهاد ممکن استفاده کردن از چمن مصنوعی نواری با ارتفاع متوسط است. شما می توانید این چمن را در استخر ها، محوطه حیوانات خانگی، باغ ها و…. استفاده کنید. اندازه استاندارد چمن مصنوعی نواری با ارتفاع متوسط، تقریبا در حدود ۲۵ الی ۳۵ میلی متر است.

الیاف استفاده شده در اندازه آخر بسیار منسجم هستند و به همین دلیل این چمن مصنوعی نواری در بالکن ها، تراس ها و داخل خانه ها بسیار مناسب برای استفاده هستند. در هر مکانی که رفت و آمد زیاد وجود دارد، شما می توانید از این نوع چمن استفاده کنید. ارتفاع این نوع هم از ۱۵ تا ۲۵ میلی متر می باشد.

چمن مصنوعی نوارییکی از اندازه های چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی نواری

قیمت چمن مصنوعی نواری بسیار متنوع می باشد. قیمت چمن نسبت به کاربرد چمن مصنوعی نواری متغیر است. چمن ها نسبت به ارتفاع و استقامت بالاتر قیمت بالاتری هم دارند. بعضی از چمن ها هم به دلیل داشتن طرح های جالب قیمت بیشتری دارند مثلا طرح ها و رنگ های عجیب سبب زیبایی بیشتر محصول می شوند و همین خلاقیت سبب بالا رفتن قیمت در کالا می شود. برای پیدا کردن قیمت چمن های مصنوعی شما باید سایت ها و فروشگاه های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید با دید باز یک خرید درست را انجام دهید. در زمینه خرید چمن مصنوعی و نحوه نصب چمن مصنوعی نواری در بند بعدی بیشتر توضیح خواهم داد.

نحوه نصب چمن مصنوعی نواری

نصب کردن چمن مصنوعی هم به نوع کاربرد چمن مصنوعی نواری مربوط است. اگر شما می خواهید که چمن مصنوعی را در فضای خانه یا تراس و بالکن خود نصب کنید، نیازی به چسب یا نگهدارنده های عجیب و غریبی ندارید. شما فقط کافیست که رول چمن مصنوعی را باز کنید و در محل مورد نظر نصب کنید.

اما اگر چمن مصنوعی برای زمین های بازی و ورزشگاه های کوچک باشد شما باید حتما از چسب استفاده کنید. اگر تجربه و مهارت نصب کردن را ندارید حتما به شما پیشنهاد می شود تا از نصاب های ماهر در این زمینه کمک بگیرید. اگر هم می خواهید این کار را خودتان انجام دهید پس باید از دستورالعمل زیر پیروی کنید البته به این هم توجه کنید که این دستورالعمل فقط برای استفاده در انواع سطح های سخت و محکم مانند سیمان می باشد.

  1. برای نصب شما نیاز به چسب یا نگهدارنده های فلزی هستید.
  2. اول دور محل مورد نظر را چسب کاری کنید.
  3. بعد از چسب، شما باید رول ها را با دقت باز کرده و بعد کنار هم بگذارید. دقت داشته باشید که فاصله نداشته باشند یا روی هم نروند(دقیقا کنار یکدیگر باشند)
  4. بعد از آن باید نوار های اتصال را در لبه ی رول های چمن قرار دهید. لبه هر رول باید روی نوار باشد.
  5. روی نوار ها چسب بزنید و بعد لبه ها را روی نوار بگذاری تا متصل شوند.
  6. بعد از آن باید در محل های چسب کاری شده وسیله ای قرار دهید تا چسبیدن به درستی انجام شود.(وسیله نباید سبب خرابی یا له شدن چمن شود.)
  7. به همین ترتیب ادامه دهید تا چمن کاملا بر روی محل مورد نظر مستقر شود.

البته باز هم بهتر است که نصاب، کار را  برای شما انجام دهد زیرا استفاده کردن از چسب و نگهدارنده برای بار اول برای شما سخت خواهد بود. همین طور اگر مقداری در اندازه گیری و همین طور استفاده از نوار اتصال اشتباه کنید، سبب زیان و خسارت می شوید. تجربه زیاد دوستان نصاب به آن ها این توانایی را داده است که بتوانند به راحتی چمن های مصنوعی را نصب کنند.

برای استفاده چمن مصنوعی در استخر ها و اکواریوم ها، پیشنهاد قطعی ما به شما استفاده از نصاب ها است. برای نصب چمن مصنوعی نواری بر روی دیوار هم بهترین گزینه استفاده کردن از نصاب های ماهر می باشد. تنوع نصب چمن مصنوعی نواری متغیر است، زیرا این تنوع در نصب نسبت به مکان مورد نظر شما تغییر پیدا می کند. مثلا برای نصب در زمین ها و سطوح نرم و خاکی، باید شما سطح مورد نظر را پاکسازی کنید و همین طور خاک ها را در یک سطح قرار دهید. بعد از آن باید شروع به نصب کنید.

چمن مصنوعی نواریبررسی نحوه خرید چمن مصنوعی

برای خریدن هر کالا و محصولی باید با دید باز وارد میدان شد. خریدن چمن مصنوعی کاری نشدنی نیست و شما می توانید با خواندن این بند از متن به راحتی آن را فرا بگیرید. اول از همه شما باید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مورد نحوه نظافت، مزایا و معایب نوع چمن مصنوعی اطلاعاتی را پیدا کنید. میزان تراکم چمن هم یکی از اصول اصلی در زمینه نحوه انتخاب چمن مصنوعی می باشد. پس یکی از بهترین انتخاب ها برای خریدن چمن، داشتن تراکم مناسب و همین طور ارتفاع درست است.

میزان تراکم چمن مصنوعی

چالش دیگر قیمت چمن مصنوعی است، که شما می توانید با پرس و جو کردن این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید. ولی پیشنهاد طلایی من به شما، خریدن چمن مصنوعی نواری از کارخانه ها به صورت مستقیم می باشد. زیرا خرید و نصب چمن مصنوعی نواری از کارخانه، دو مزیت فوق العاده دارد، اول اینکه شما می دانید که قیمت کارخانه ها کمتر از فروشگاه ها هستند و دست واسطه ها از این خرید کوتاه شده است و دوم هم اینکه مطمئن هستید نصاب های کارخانه ها دارای تجربه و تخصص بالا در این زمینه هستند.