الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

مواد مورد نیاز اپوکسی

مواد مورد نیاز اپوکسی مقاله ای است که در این صفحه میخواهیم به آن بپردازیم. از آنجا که اپوکسی مشتق شده از ترکیبات چندین مواد است باید برای نصب اپوکسی از مواد های این منظور استفاده کرد. البته ترکیب و اختلاط مواد باید در زمان مناسب صورت گیرد وگرنه به آن ترکیب دلخواه نخواهیم رسید. در ادامه مطلب مواد مورد نیاز اپوکسی بررسی خواهد شد ؛ با ما همراه باشید.
۱٫ نحوه مخلوط کردن رزین و هاردنر
۲٫ زمان مخلوط کردن رزین و هاردنر
۳٫ نحوه حباب گیری اپوکسی
۴٫ نحوه اجرای مایع مخلوط شده

مواد مورد نیاز اپوکسی

  •  مواد مورد نیاز اپوکسی ؛ مخلوط کردن

کفپوس اپوکسی از دو مایع رزین اپوکسی و مایع هاردنر اپوکسی تشکیل شده است. هر دو مایع غلظتی همانند عسل دارند اما کاملا بی رنگ هستند. مقدار مخلوط آنها نیز یک دوم است. یعنی یک واحد از هاردنر را با دو واحد از رزین مخلوط میکنیم. تقریبا بعد از یک ساعت واکنش شیمیایی و یا اصطلاحا پیوند ملکولی بین آن دو صورت می گیرد. وقتی کاملا پیوند صورت گرفت از آن زمان به بعد مایع اپوکسی به حالت جامد سوق پیدا می کند. تا جایی قوام پیدا می کند که ماده ای جامد و شکننده حاصل می شود. نکته مهم در این مرحله ظرفی است که می بایست در آن مخلوط انجام شود. ظرف مورد نظر باید به قدری بزرگ باشد تا حجم محلول محل مورد نظر را بتوان درون آن ریخت و مخلوط کرد. پیشنهاد می شود درون ظرف و یا دیواره های داخلی ظرف شیار و یا نقش و نگاری نداشته باشد. چون برامدگی های داخل ظرف عامل حباب افتادن داخل محلول می شود که به هیچ عنوان مطلوب نیست.

  • مواد مورد نیاز اپوکسی ؛ زمان اختلاط

زمان مورد نیاز برای مخلوط کردن مواد مورد نیاز اپوکسی در حدود یک ساعت است. که همین زمان برای هر نوع اجرا و حجمی کافی است. البته زمان گفته شده فقط برای مخلوط کردن دو ماده رزین و هاردنر نبوده و باید در همین زمان عمل حباب گیری را انجام داد. و یا احیانا نیاز به جابجایی ظرف هم زن و یا رساندن ظروف به محل مورد نیاز باشد در همین زمان انجام گیرد. مسلما در هنگام ماله کشی و یا قلتک کاری نیز باید محلول کاملا رقیق باشد تا بتوان به منظور تراز کردن و یا همسطحی بر روی آن کار کرد. اما اصلا نگران نباشید چون در یک ساعت تمام این کارها را می توانید انجام دهید و نهایتا مواد مورد نیاز اپوکسی اضاف بیاورید. شاید در ابتدا کمی دستپاچه شوید اما بر حسب تجربه و تمرین به آسانی می توانید از پس این مرحله نیز برآیید.

تماس با الوندپوش

  • الوندپوشمواد مورد نیاز اپوکسی ؛ حباب گیری

اگر تا بحال محلول اپوکسی نساخته باید گفت که قبل شروع مقدار کمی محلول بعنوان تست بسازید. در این صورت متوجه خواهید شد که داخل محلول ساخته شده حباب ایجاد خواهد شد که به شدت کیفیت نهایی کفپوش اپوکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای این مشکل باید یک نکته را متزکر شد. نکته مهم برای مواد مورد نیاز اپوکسی
۱٫ جداره داخل ظرف کاملا صاف باشد
۲٫ برای اینکه حباب ایجاد نشود هریک از مواد را قبل از ریختن درون ظرف گرم می کنیم
۳٫ اهرم و یا قاشقی که قصد هم زدن را داریم قلل و فرجی نداشته باشد و سطحی کاملا صاف داشته باشد.
۴٫ ابتدا رزین را داخل ظرف ریخته و به نسبت آن هاردنر را اضافه می کنیم
۵٫ کاملا آهسته و ملایم محلول را هم میزنیم و البته باید دو ماده به طور کامل درون ظرف با هم مخلوط شوند

  • مواد مورد نیاز اپوکسی ؛ نحوه اجرا

مواد مورد نیاز اپوکسی وقتی به طور کامل با هم مخلوط شدن اماده می شوند که بر روی سطح کار ریخته شوند. حالا محل مورد نظر می تواند کف زمین باشد و یا می تواند یک قطعه باشد که قصد تزیین آن را توسط اپوکسی داریم. به هر حال محلول را روی محل مورد نظر میریزیم و اگر مساحت بالایی داشته باشد توسط ماله و یا قلتک سطح کار را هموار می کنیم. در ضمن اگر قصد نصب کفپوش سه بعدی را داشته باشیم باید قبل از ریختن محلول طرح مورد نظر را بر روی سطح کار پهن کرد و موارد لازم برای چسبیدن طرح روی زمین را انجام داد.
امیدواریم این مطلب برایتان سودمند بوده باشد
پیروز باشید