الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

نحوی نصب اپوکسی

نحوی نصب اپوکسی به دلیل طرح‌های خاص وجذابش برای خیلی‌ها سوال برانگیز است؛ پس ما نیز در اینجا قصد داریم نحوه‌ی نصب آن را شرح دهیم.

کفپوش اپوکسی , نحوی نصب اپوکسینحوی نصب اپوکسی روی سطح

 یکی از مزایای کفپوش اپوکسی امکان اجرای آن در همه سطوح بتنی سیمانی، موزاییک، سرامیک، سنگ و غیره می‌باشد؛ اما نحوی نصب اپوکسی آن خود دارای مراحلی است که در مرحله اول باید کف را آماده سازی کنیم یعنی کف را ابتدا از هر گونه آلودگی اعم از گرد و غبار، رسوبات و نمک تمیز کرد و باید دارای زبری باشد که بتوان اپوکسی را روی آن اجرا کرد. براساس استاندارهای جهانی مراحل کفسازی برای نصب اپوکسی به شرح زیر است:

  • نحوی نصب اپوکسی بگونه ای است که در ابتدا بهتر است وضعیت سطح را از نظر تحمل فشار و کشش آن را مورد بررسی قرار داد.
  • اپوکسی باید بر روی سطوح محکم نصب شود بنایراین نقاط سست و ناپایدار سطح را باید درست کنید.
  • سطوح را باید با روش‌های مکانیکی و شیمیایی آنگونه تمیز کرد که هیچگونه گرد و غبار یا مواد اسیدی و قلیایی، روغن، گریس، پلاسترروی آن وجود نداشته‌باشد. و بعد می‌توانید با جاروبرقی و یا دستگاه فشار آب قوی مواد جامانده را تمیز کنید.
  • بعد از چربی‌زدای باید به وسیله گروت اپوکسی لکه‌گیری شود. و به وسیله سمباده هر ماده زائد باقی مانده بر روی سطح را پاک کنید.
  • قبل از نصب اپوکسی باید با دستگاه مخصوصی زبری مناسبی بر روی سطوح ایجاد کنید. تا پیوند مکانیکی قوی بین سطح و پرایمر به وجود بیاید.
  • بعد از این مراحل باید سطح را حلال شویی کنیم. تا اگر سطح بتن دارای رنگی از قبل است کاملا پاک شود.
  • میزان رطوبت سطح برای نصب اپوکسی حداقل باید۴٫۵٪ باشد.

نحوی نصب اپوکسی روی پرایمر

پرایمر لایه اولیه اپوکسی و به نوعی آستر کفپوش می‌باشد که در نحوی نصب اپوکسی از واکنش رزین و هاردنر بدست می‌آید. پرایمر به دلیل چسبندگی بالایی که دارد به راحتی بر روی همه سطوح مخصوصا سطح فلزی و بتنی به خوبی می‌چسبد. پرایمر به دلیل این‌که خالص و بدون پودر است در ۲۵ درجه سانتی‌گراد باید در طی ۹۰ دقیقه و برای هر متر مربع بین ۲۰۰ تا۲۵۰ گرم اجرا شود.

نحوی نصب اپوکسی لایه میانی

این لایه کمک می‌کند که تحمل فشار و کششی که بر روی اپوکسی وارد می‌شود بالا برود. الیاف‌های پلیمری چاپ شده به روش تخصصی‌تری بر روی درزها اجرا می‌شود. البته نصب این لایه اختیاری است و باعث ارتقای مقاومت مکانیکی کفپوش می‌شود.

بعد از این‌که درزها را آماده کردیم لایه میانی که متشکل از رزین اپوکسی، میکروسیلیس و سیلیس دانه بندی شده است را نصب می‌کنند؛ این لایه ماستیک و تسطیح کننده می‌باشد. در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد ۳۰ دقیقه عمر دارد برای هر متر مربع ۲تا۴ کیلوگرم ماستیک اپوکسی مصرف می‌شود.

نصب لایه نهایی یا همان روکش اپوکسی

نحوی نصب اپوکسی از رزین اپوکسی که خیلی سریع قابل اجراست شروع می شود معمولا در برابر روغن‌های صنعتی و محیط‌های خورنده بسیار مقاوم است. متوسط عمر روکش اپوکسی در ۲۵ درجه سانتی‌گراد ۳۰ دقیقه می‌باشد و میزامن مصرف آن نیز برای هر متر مربع بین ۱/۲تا۰/۶ می‌باشد.

اجرای نصب اپوکسی

اگر کف فضایی که قصد دارید کفپوش اپوکسی نصب کنید تازه بتن ریزی شده باید حداقل ۲۸ رو صبر کنید تا دوره عمل آوری بتن بگذرد و رطوبت آن از بین برود و کاملا خشک شود. هاردنر و رزین را باید در همزن به مدت ۵ دقیقه هم زد و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا نسبت به هم واکنش نشان دهند. و با غلتک، قلم مو ویا پیستوله پرایمر را در کمتر از ۴ ساعت اجرا کنید. البته باید ابتدا توجه کنید که چه نوع پایمری مناسب سطح فضای شماست.

در هنگام نصب اپوکسی برای حفظ سلامتی خودتان حتما از ماسک استفاده کنید. بعد از اجرای پرایمر بین ۱۲ الی۲۴ ساعت منتظر بمانید تا کاملا خشک شود بعد از آن بررسی کنید که چه قسمت‌های مشکل دارد و بعد مدت ۱۲ الی ۱۶ ساعت یرای خشک شدن بتونه درزها صبر کنید

لایه دو را با افزودن ماده ضد لغزش نصب کنید و بدون این‌که روی آن ترددی داشته باشید ۲۴ ساعت مهلت دهید تا خشک شود. و بعد لایه نهایی را بر روی آن اجرا کنید. البته بهتر است نحوی نصب اپوکسی را با مشورت کارخانه‌ای که رزین را تولید می کند انجام دهید.