الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

طرح سه بعدی اپوکسی

طرح سه بعدی اپوکسی باعث جذابیت آن در بین همه شده و حتی راه خلاقت را برای کسانی که در این زمینه فعالیت دارند باز گذاشته است. در ادامه با این کفپوش بیشتر آشنا می‌شویم.

کفپوش سه بعدی , طرح سه بعدی اپوکسیطرح سه بعدی اپوکسی برای چه مکان‌های قابل استفاده است؟

طرح سه بعدی اپوکسی را تقریبا در اکثر قضاها به کار می‌برند  موارد استفاده آن را مانند: هتل‌ها، استخرها، پله‌ها، راهروها، نمایشگاه‌های خودروها، زمین‌های بازی، پارکینگ‌ها، ساختمان‌های تجاری و اداری، تمامی مراکز خرید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، تمامی ساختمان‌های مسکونی،سرویس بهداشتی و حمام، پذیرایی و اتاق خواب، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، سالن‌های نمایش تئاترگالری‌ها و موزه‌ها.

 طرح سه بعدی اپوکسی چگونه به وجود می‌آید؟

در واقع برای اینکه بتوان تصاویر را زنده و پویا جلوه دهیم باید همچون نقش زبردستی خطوط را در برخی قسمت‌ها  که می‌خواهیم نزدیک دیده شوند پررنگ و در قسمت‌های دیگر که قصد داریم فاصله را به تصویر بکشیم خطوط را کم رنگ یا محو نمایش دهم. البته می‌توان گفت که این طرح سه بعدی اپوکسی بیشتر مربوط به زاویه دید ماست یعنی خطاید ما باعث می‌شود این تصاویر را واقعی ببینیم.

 برای طرح سه بعدی اپوکسی کفپوش لازم نیست حتما از تصاویر استفاده کنیم بلکه می‌توانید از اشیا مختلف مانند صدف، گل خشک، برند یا آرم شرکت خود، برگ درختان، چوب و غیره ایده‌های جالبی را خالق کرد.

نکاتی در باب طرح سه بعدی اپوکسی

تصویر باید به گونه‌ای باشد که از ورودی اصلی کاملا واضح دیده‌شود علاوه‌ بر این باید جوری نقاشی شود که طرح اصلی جای که باید برش زده‌شود قرار نگیرد. عکسی را انتخاب کنید که هم متناسب با اندازه فضای مورد نظرتان باشد و هم با کشیده‌ شدن کفپوش طرح سه بعدی اپوکسی شما بیش از حد بزرگ و غیرواقعی جلوه ندهد. طرح‌ها را کاملا مناسب با مکانی مورد نظرتان باشد.

در این بین سایت‌های هستند که تمام این تصاویر را دارند اما با قیمت بالایی می‌فروشند بهتر است از چاپخانه‌های که آرشیو کاملی از این عکس‌ها دارند بهره ببریم. حتما سعی کنید طرح‌های از جاهای معتبر خریدکنید ریرا برخی چاپخانه‌ها برای این‌که تصاویر را با قیمت پایین‌تر ترسیم کنند از جوهر یا بنر نامرغوب استفاده می‌کنند. که تا لاک را روی آن می‌ریزید رنگ‌ها پخش می‌شود.

اپوکسی برای فضای داخلی

روش استاندارد چاپ طرح سه بعدی اپوکسی بدین گونه است که طرح را بر روی کاغذ و پارچه‌های مخصوص ترسیم و آن را با پرایمر اپوکسی بر روی کف می‌چسبانند. ولی این روش پر هزینه می‌باشد بنابراین از استیکر استفاده می‌کنند این استیکرها خود با جوهر اکوسالونت چاپ می‌شوند. و بعد لاک اپوکسی پلی‌امین روی آن می‌ریزند.

اپوکسی برای فضای بیرونی

در فضای بیرونی به دلیل اینکه امکان فرسایش کفپوش به خاطر تابش نور خورشید وجود دارد از لاک آنتی یوی یا رزین پلی امید آنتی یوی که ضد سایش اند استفاده شود اما این‌ها دارای حلال‌اند که در مدت کوتاه استیکر را جمع و خراب می‌کند به دلیل این‌که جنس اسنیکرها از پلاستیک است. بنابراین تنها راه حلی که می‌ماند این است که از پارچه یا کاغذهای مخصوص وجوهری که از جنس گرافیت است استفاده کنیم و با پرایمر طرح سه بعدی اپوکسی آن را به کف فضای مورد نظر بچشبانیم.

مزایایی اپوکسی

  • دارای مقاومت بالا در برابر ضربات فیزیکی که به آن‌ها وارد می‌شود مثلا با افتادن وسایل منزل روی طرح سه بعدی اپوکسی آسیبی نمی‌بینند.
  • بر روی سطوح بتونی و فلزی بسیار راحت و محکم می‌چسبند.
  • سطحی صاف و بدون درز و ترک دارند اما لیز و لغزنده نیستند با اینکه ممکن است در نگاه اول لغزنده به نظر برسند.
  • این کفپوش نتنها گرد و خاک از خود تولید نمی‌کند بلکه شستشوی بسیار راحتی دارد.
  • هم عایق دماست هم در برابر تغییرات دمایی که به وجود می‌آید و همچنین در مقابل سایش مقاوم‌اند.
  • طرح سه بعدی اپوکسی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها، روغن‌ها، گازوئیل، بنزین و بازها مقاومت بالایی دارند.