الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

اپوکسی سالن‌های داروسازی

اپوکسی سالن‌های داروسازی باید تمام کف، دیوار و سقف آن‌ها یکپارچه بدون درز باشد به گونه‌ای که امکان رشد و تکثیر باکتری و قارچ‌ها وجود نداشته‌باشد؛ اپوکسی سالن‌های داروسازی بهترین گزینه برای این مراکز است.

کفپوش اپوکسی , اپوکسی سالن‌های داروسازیکفپوش اپوکسی سالن‌های داروسازی 

اپوکسی سالن‌های داروسازی باید به شیوه‌ای فرمولاسیون، طراحی و اجرا شود که از همه لحاظ کاملا متناسب با شرایط محیط سالن تولید دارو، انبار، بسته بندی دارو وغیره باشد. مراکز تولید دارو ممکن است در طول شبانه‌روز رفت و آمدهای زیادی و گاها سنگینی داشته باشند. در نتیجه باید برای سالن داروسازی از اپوکسی استفاده کنیم زیرا تنها کفپوش و دیوارپوشی می‌باشد که کاملا مقاوم و ضد سایش است.

یکی از مسله‌های مهم در صنعت داروسازی زدودن هر گونه آلودگی از داروخانه‌ها و در کل تمام مراکز تولید و پخش و نگهداری دارو می‌باشد. بهداشت این مراکز به دلیل این‌که مستقیما بر سلامت افراد جامعه تاثیر می‌گذارند باید کاملا رعایت شود. پس باید از کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان به دلیل این‌که به لحاظ بهداشتی کاملا متناسب با  سالن‌های داروسازی است استفاده کنیم.

کاربرد اپوکسی سالن‌های داروسازی در مراکز تولید دارو

  • آزمایشگاه داروسازی: این سالن از حساسیت بهداشتی بالایی برخوردار است و باید تمام کف، دیوار و سقف آن با اپوکسی پوشیده شود تا بهداشت این محیط بهتر رعایت شود.
  • سالن تولید دارو: کف این محیط باید ضد اسید، صاف و بدون درز باشد. و همچنین از شیب کافی برای هدایت آب به سمت فاضلاب برخوردار باشد. تا در هنگام شستشو آب در کف سالن تجمع نکند.
  • سالن انبار دارو: اپوکسی سالن‌های داروسازی از خود هیچ گرد و غباری تولید نمی‌کند پس به دلیل این‌که ممکن است داروها برای مدتی در انبار بمانند نیاز است که محیط انبار به گونه‌ایی باشد که گرد وغبار برروی آن‌ها جمع نشود.
  • سالن توزیع وبسته بندی دارو: این بخش‌ها نیز باید با اپوکسی پوشیده شود.
  • بخش اداری کارخانه داروسازی: استفاده از اپوکسی سالن‌های داروسازی برای این‌ که به راحتی بتوانیم بخش‌های مختلف را از هم تفکیک دهیم الزامی است زیرا می‌توان با خط کشی یا رنگ بندی بر روی آن قسمت‌های مختلف را علامت‌گذاری کرد

کارخانه‌های تولید دارو باید در همه بخش‌های که گفته شد از کفپوش اپوکس استفاده کنند تا بتوانند مجوز تولید دارو را از وزارت بهداشت دریافت کنند. در واقع برای داشتن استاندارد وزرات بهداشت ملزم به استفاده از اپوکسی سالن‌های داروسازی‌اند.

ویژگی‌های اپوکسی سالن‌های داروسازی

  • صاف و یکپارچه به گونه‌ای که هیچ درز و خوردگی بر سطح آن‌ها دیده نمی‌شود.
  • مراکز تولید دارو باید مدام شستشو و تمیز شوند؛ کفپوش اپوکسی به دلیل شستشویی راحت و سریعی که دارند کمک می‌کندکه این مراکز را به آسانی پاک کنیم.
  • اپوکسی سالن‌های داروسازی قابلیت خط کشی رنگ بندی و جانمایی دارد به این معنا که ما می‌توانیم بخش‌های مختلف سالن‌های دارو را علامت گذاری کنیم.
  • اکثر داروها از مواد شیمیایی تولید می‌شود پس در آزمایشگاه‌ها و سالن تولید این مراکز باید از کفپوش اپوکسی پوشیده باشد تا هنگام ریختن این مواد بر روی کف مقاومت داشته باشد.
  • اپوکسی سالن‌های دارو به دلیل داشتن خاصیت آنتی داست و آنتی باکتریالی از رشد و تکثیر هر گونه میکروب و قارچ جلوگیری می‌کند.
  • از دیگر مزایای اپوکسی سالن‌های داروسازی این است که در مواقع لزوم خاصیت آنتی استاتیک دارد.