الوندپوش

09353380268

مشاوره رایگان

02166577354

کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش باشگاه بدنسازی را می توان مهم ترین تجهیز باشگاه دانست. چون بدون وجود کفپوش باشگاه بدنسازی علاوه بر اسیب دیدن تجهیزات متحرک و قابل حمل (هالتر و دمبل و …) بیشترین اسیب بر بدن ورزشکاران وارد می شود.

کفپوش باشگاه بدنسازی

چرا کفپوش باشگاه بدنسازی ؟

همون طور که میدانید ورزش پرورش اندام بیشتر فشار را بر روی بدن بالاخص ستون فقرات و مفصل ها وارد می کند. یک کفش یا کتانی ورزشی خوب و استاندارد در پیشگیری از اسیب دیدگی ناشی از اینگونه فشار ها بسیار می تواند موثر باشد اما کافی نیست. از این رو برای تکمیل ایمنی در باشگاه بدنسازی یک کف پوش مناسب بسیار حائز اهمیت است. کفپوش نصب شده در سالن ورزشی باید به اندازه کافی ( و نه بیشتر از حد همانند تاتمی) حالت اهقلاستیتگی داشته باشد تا هنگام فشار بر روی بدن ورزشکار انعطاف داشته و فشار وارده را خنثی کند.

کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش باشگاه بدنسازینوع کفپوش باشگاه بدنسازی :

تا چند سال گذشته باشگاه های بدنسازی عاری از هر نوع کفپوش بودند و ورزشکاران تنها با کفش ورزشی اقدام به ایمنی بدن خود در برابر فشار های گفته شده می کردند. تا اینکه کم کم متوجه اهمیت و نیاز کفپوش باشگاه بدنسازی شدند. اولین کفپوش (فارغ از نوع ورزش) که مورد استفاده قرار گرفت تاتمی بود. تاتمی کفپوشی با قابلیت های متفاوت نسبت به کفپوش گرانولی است. بعد از مدتی برتری ویژگی کفپوش باشگاه بدنسازی نسبت به تاتمی (صرفا در باشگاه های بدنسازی) کشف شد. و هم اکنون کفپوش گرانولی در سالن های پرورش اندام جایگزین تاتمی شده است. لازم به ذکر است که مناسب ترین ضخامت برای این نوع ورزش ۲۰mm مربع بوده و هم اکنون در اکثر باشگاه های پرورش اندام به وفور یافت می شود.

کفپوش باشگاه بدنسازیکفپوش باشگاه بدنسازیکفپوش باشگاه بدنسازیکفپوش باشگاه بدنسازی یا تاتمی؟

تاتمی قدمتی بالاتر از کفپوش گرانولی دارد با ویژگی منحصر به فرد خود. اما دلیل بر این نیست که تاتمی کفسازی مناسب در باشگاه بدنسازی است بلکه گزینه مناسب تر کفپوش گرانولی است.در واقع تاتمی و کفپوش گرانولی هر کدام کاربردهای انحصاری خود را دارند و نمی توان و نباید هر کدام را به جای دیگری استفاده کرد. تاتمی به علت وزن سبک تر و حالت اسفنجی مناسب حرکات نرمشی بوده در حالی که بهترین گزینه برای ورزش هایی همچون بدنسازی کفپوش گرانولی است.

کفپوش باشگاه بدنسازیمزیت دیگر :

کفپوش گرانولی دارای وزن بسیار بالاتری نسبت به تاتمی و محصولات مشابه تاتمی است. هر قطعه از کـفپوش گرانولی حدود ۲۰ کیلو گرم بوده و این باعث می شود تا هنگام تمرین قطعات از هم فاصله نگیرند و جای خالی ایجاد نگردد. در صورتی که تاتمی دارای ثباتی همچون کـفپوش های گرانولی نیست و ممکن است بر اثر فعالت مکرر از جای خود خارج شود. از این رو وزن کـفپوش گرانولی در باشگاه های بدنسـازی یک مزیت بشمار می آید. حتی کـفپوش باشـگاه بدنسـازی را می توان بدون چسب ( هنگام نصب ) هم استفاده کرد.